1. apr. 2014

OKK2014 - mars oppdatering - nå skjer det ting!

Nå lurer kanskje noen på hvorfor det ikke var noen "februar oppdatering"?... Det er fordi det ikke var så mye å skrive om!... Etter bra aktivitet i Oslos Klatrekonge i januar pga mildværet ble februar en kald og snøtung måned som gjorde det i praksis umulig å sykle raskt opp de tre bakkene.

Men! I mars har det derimot vært finvær i bøtter og spann, og ved utgangen av måneden konstaterer jeg at det allerede nå har blitt satt svært sterke tider. Alt tyder på at Oslos Klatrekonge 2014 kommer til å by på sterk konkurranse for å være med i tetsjiktet. Ellers må de som ønsker å kaste hansken og duellere med en sykkelkompis (eller bitter fykkelfiende) gi meg beskjed så skal jeg legge dere inn i listen over årets dueller!

Mars startet med at Tom Larsen dyttet undertegnede ned fra tronen - og det omtrent samtidig som terrengsykkel.no meldte om at han sykler med en slags superhybrid med karbonsete, wattmåler, racerdekk, og kløtsj på bakskifteren!!??... Jeg visste ikke at det fantes kløtsj til sykkelbakgir engang!...Uansett så konkluderer jeg at denne doningen åpenbart er minst like rask som en racersykkel. Så lenge det ikke er en elektrisk motor gjemt i ramma så er den ok! ;)

Terrengsykkel.no: En sykkel til alt

Et par uker senere gikk Arne Sæterbakken forbi Tom og overtok teten - og stor kudos til han særlig siden han også var en av de få syklistene som allerede første januar i år var ute og syklet alle tre bakkene! Og tilslutt rett før månedsskiftet tok Alex Krill over teten! Et nytt navn på listen - hyggelig! Her er topplisten i skrivende stund - som vi ser er det små marginer som skiller topp-tre:

Topplisten menn - 1 april

På damefronten har det også begynt å skje litt. Damene/jentene driver kanskje ikke så mye med vintersykling - med unntak da av Katrine Hofstad som har toppet listen lenge. Men! I siste liten har nykommeren (til OKK iallefall) Margrethe von Tangen dyttet Katrine ned fra tronen! Her er topplisten i skrivende stund:

Topplisten damer 1 april

Ellers minner jeg om at de som er på Instagram må tag'e bildene sine med #oslosklatrekonge slik at de dukker opp på siden her!


2 kommentarer:

  1. Så tøft! Det litt ironiske / komiske sett fra mitt ståsted er at jeg syklet mye opp og ned til Tryvann i vinter for å teste en sykkel App til Iphone som jeg lager med min bror. http://www.bikemeterapp.com (den er forresten til stor motivasjon når det skal klatres)

    Er delvis derfor tidene har blitt sterke tidlig på sesongen!


    Alex Krill

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe - ok - kult :) Skulle lastet den ned og testet den om det ikke var fordi jeg er på Android... men ser bra ut.

      Nå husker jeg ikke i hodet nøyaktig hva tidene var i fjor på dette tidspunktet, men det er uten tvil vesentlig raskere tidere og flere som konkurrerer i år!

      Slett